Meta oznake in optimizacija za iskalnike

Meta podatki in optimizacija za iskalnike

Najprej si razjasnimo kaj so to meta podatki? Meta podatki so podatki o podatkih. To so podatki, ki podajajo informacije ali opisujejo druge podatke in jih s tem podajajo dodatno informacijo o pomenu ali lastnostih podatkov. Meta podatki za fotografijo bi lahko bili: velikost, ki jo zavzame na disku, višina in širina, barvna globina, kdaj je bila fotografija posneta, kdo je avtor, kaj fotografija prikazuje.
Spletne strani uporabljajo meta podatke v obliki meta oznak (meta tag). Meta oznaka se uporablja v HTML jeziku in vsebuje ali shranjuje podatke o spletni strani, ki pa niso prikazani v spletnem brskalniku. Takole to zgleda v HTML kodi:

Meta oznake in meta podatki v HTML kodi

Ime (name) prve meta oznake je: keywords. Vsebina (content) te meta oznake pa so naslednje besede: les, pohištvo, atrij, vrtno, vrtna miza.
Ime (name) druge meta oznake je: description. Vsebina (content) te meta oznake pa je opis: Generalni zastopnik za leseno vrtno pohištvo.
Te podatke uporabljajo iskalniki, ko uvrščajo vaše spletne strani na svoje sezname. In kako jih uporabljajo?

Ali meta ključne besede vplivajo na rangiranje spletne strani?

Verjetno boste presenečeni, če vam povem, da Google že dolgo časa ne upošteva meta ključnih besed (keywords) pri rangiranju vaše spletne strani. Tudi, če to polje pustite povsem prazno, bo rezultat enak. Včasih je celo smiselno pustiti to polje prazno, saj s tem konkurenci ne razkrijete, katere ključne besede so za vas najbolj pomembne.

Kaj pa meta opis ali description?

V kombinaciji z naslovom (na zgornji sliki je označen z oznako ‘title’) je opis veliko pomembnejši. Naslov in opis iskalniki uporabljajo pri prikazu rezultatov iskanja. Glede na zgornjo sliko bi bil vaš prikaz na strani z rezultati iskanja v Googlu takšen:

Kako Google uporabi meta opis in naslov v rezultatih iskanja

Prav tako kot pri ključnih besedah pa Google pri rangiranju opisa ne upošteva. Naslov in opis sta pomembna, saj je to prvo, kar vaše potencialne stranke vidijo, ko se jim prikažejo rezultati iskanja. Zaradi tega se v splošnem predlaga, da naslov in opis vsebujeta ključno besedo, za katero optimizirate vašo pristajalno spletno stran (landing page).

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s